piątek, 27 czerwca 2014

Dżem truskawkowy z wanilią

W tym roku sezon truskawkowy zaskoczył mnie ilością i jakością owoców. Pamiętam, że ubiegłego roku czułam niedosyt, owoce były krótko, nie były najsmaczniejsze. Tegoroczny truskawki przeciwnie są dorodne, soczyste i bardzo słodkie. Niewiele pewnie już zostało dni z truskawkami w roli głównej. Dlatego cieszmy się nimi, jedzmy do woli i słoikójmy :) W zimie przydadzą się do ciast, naleśników...





3 kg truskawek (moje bardzo, bardzo słodkie)
200 g cukru
3 laski wanilii
1,5 cytryny

2 kg truskawek umyć, wyszypułkować, większe pokroić na cztery części, mniejsze na połowy. Zasypać cukrem i zostawić na kilka godzin (ja swoje zostawiłam na noc). Wymieszać i postawić na ogniu, Laski wanilii przeciąć wzdłuż, wyskrobać z nich nasionka. Ziarenka odłożyć a laski wrzucić do gotującego się dżemu. Pozostałą część truskawek umyć, wyszypułkować i pokroić na mniejsze części. Dodać do garnka gdy owoce się rozgotują, a dżem zagęści. Dodać sok wyciśnięty z 1,5 cytryny. Gotować do momentu otrzymania odpowiedniej konsystencji (dżem po nałożeniu na zimny talerzyk powinnien zastygać). Na około 5 minut przed wyłączeniem palnika dodać nasionka wanilii i dokładnie wymieszać. Dżem nakładać do czystych i wyparzonych słoików. Oczyścić gwinty słoików z ewentualnego dżemowego zabrudzenia i dokładnie zakręcić. 

Smacznego...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz