wtorek, 17 września 2013

Sałatka z buraczków na zimę

Czy zdarza Wam się pędzić po zakupy zaraz po przeczytaniu znalezionego przepisu? U mnie się tak zdarzyło. Podczas picia porannej kawy, przeglądania nowych wpisów na moich ulubionych blogach zobaczyłam wpis Kasi z Gotuję, bo lubię zapakowałam rodzinę w samochód i wyruszyłam na Plac Imbramowski po wszelkie niezbędne produkty. Zaraz po powrocie nastawiłam buraki. I wzięłam się za tarcie reszty produktów, wszystko niestety ręcznie. Nie pamiętam kiedy wcześniej pracowałam na tak wysokich obrotach, ale powiem Wam jedno warto było. Sałatka jest wspaniała, rewelacyjnie sprawdzi się jako dodatek do różnego rodzaju mięs. Świetnie pasuje do duszonego królika. Jeśli nie macie robota do tarcia, czeka Was trochę pracy ale naprawdę warto. Smak wynagrodzi Wam całą pracę. Serdecznie polecam.





6 kg średniej wielkości buraków
1,2 kg czerwonej papryki
1,2 kg cebuli
1,5 szklanki cukru
1 szklanka wody
1 szklanka oleju
1 szklanka octu
2 łyżki soli
4 liście laurowe
10 kulek ziela angielskiego
15 ziarenek pieprzu


Buraki myjemy i gotujemy w skórkach do momentu gdy będą miękkie, ale jędrne (wykałaczka wbita w buraczka ma wchodzić do końca ale nie jak w masło). Wyjąć z wody i pozostawić do ostygnięcia. W czasie gdy buraki stygną obieramy cebulę i ścieramy na tarce na grubych oczkach. Następnie myjemy i osuszamy paprykę, wykrawamy ogonek i środek, dokładnie usuwamy nasiona. Następnie ścieramy na tarce, również na grubych oczkach. Ostudzone buraki obieramy i ścieramy do osobnej miski na grubych oczkach tarki.
Cebulę i paprykę wkładamy do dużego garnka dodajemy wodę, olej, ocet i przyprawy. Gotujemy przez około 20 minut. Następnie dodajemy buraki, gotujemy jeszcze około 7 minut (Tak jak pisała Kasia sałatki jest sporo, ja nie dysponuję tak dużym garnkiem aby cała mi się zmieściła, więc musiałam sobie z tym jakoś poradzić. Zrobiłam tak, że starte buraki podzieliłam na dwie równe części. Po zagotowaniu zalewy rozlałam ją na dwie części i dalej robiłam na dwa garnki. Ważne aby zalewę przed podziałem dobrze zamieszać). Gorącą sałatką napełniać umyte i wyparzone wcześniej słoiki. Następnie słoiki pasteryzujemy 15 - 20 minut licząc od chwili zagotowania. 

2 komentarze:

  1. Na ile słoiczków wystarcza sałatka z takiej ilości buraków? :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń