niedziela, 27 stycznia 2013

Przekładaniec grecki

Od grudnia, gdy na świecie pojawiła się Mała Istotka, muszę staranniej wybierać ciasta do pieczenia. Nie mam jeszcze komfortu jedzenia wszystkiego na co mam chęć, a od czasu do czasu mam ochotę na coś słodkiego. Z tego względu cytrynę w oryginalnym przepisie zamieniłam na esencje waniliową, pominęłam też wiórki kokosowe do dekoracji. Jeszcze jednej zmiany dokonałam zupełnie nieświadomie dając zamiast miodu prawdziwego miód sztuczny. Pomyłka wynika chyba z tego, że jest to ciasto bardzo podobne do placka czeskiego mojej Mamy. 
Ciasto jest nie za słodkie, placki rozpływające się w ustach.Przepis do jak naszybszego powtórzenia :)
Przepis pochodzi ze strony Inspirowane Smakiem.




Ciasto:
70 g margaryny
500 g mąki pszennej
2 średnie jajka
2 łyżki miodu sztucznego
2 łyżki mleka
150 g cukru
1 łyżka sody oczyszczonej

Piekarnik rozgrzać do temp. 170 st. Na stolnicę wysypać mąkę,  wśrodku kopczyka zrobić zagłępienie do którego dodać po kolei margarynę, jajka, miód, mleko, cukier i sodę oczyszczoną. Wyrobić ciasto, podzielić na trzy części i rozwałkować na cienkie placki. Piec około 10 minut, aż uzyskają złoty kolor. Ostudzić.

Krem:
1/2 l mleka
4 łyżki kaszy manny
180 g masła
1/2 szklanki cukru pudru
1 łyżka domowego cukru waniliowego
1 łyżka esencji waniliowej

Do garnuszka wlać mleko i wsypać kaszę manną. Gotować na średnim ogniu, aż masa osiągnie zwartą konsystencję. Odstawić do ostygnięcia. Utrzeć masło z cukrem pudrem i cukrem waniliowym. Gdy masło będzie utarte dodawać do niego po łyżce ugotowanej kaszy. Na końcu dodać esencje waniliową, miksować na najwolniejszych obrotach, do uzyskania jednolitej masy. 

Ostudzone placki przełożyć krem, dociskając delikatnie placki.

Polewa:
60 g margaryny
2 łyżki wody
2 łyżki cukru
1 łyżka kakao
Na średnim ogniu rozpuścić margarynę, dodać wodę, cukier i kakao. Mieszać przez dwie minuty, odstawić do ostygnięcia. Polać przygotowane ciasto.
Pozostawić ciasto na conajmniej 10 godzin. Smacznego :)



13 komentarzy: