niedziela, 13 listopada 2011

Zupa z marchewki, pomarańczy i sera feta


Są dni kiedy nie chce mi się nic robić a już zwłaszcza gotować. Najlepiej żeby przygotowanie posiłku zajęło 30 minut, było mało pracochłonne a jedzenie pyszne. Dzisiaj propozycja właśnie takiego dania. Szybkiego, niewymagającego i bardzo pysznego :)
Przepis na tę zupę pochodzi z książki "Szybkie i łatwe dania na co dzień" wydawnicta Reader's Digest. Książkę dostałam od Mamy już jakiś czas temu, kilka przepisów już sprawdziłam. Przygotowanie posiłku, rzeczywiście zajmuje około 30 minut. Najbardziej przypadły nam do gustu zupy, przygotowane według przepisów z tej książki.











1 łyżka oliwy z oliwek
1 cebula drobno posiekana
4 marchewki drobno posiekane
1 ząbek czosnku, wyciśnięty
600 ml bulionu warzywnego
sok z 1 małej pomarańczy
2 łyżki posiekanego świeżego estragonu (u mnie 1,5 łyżki suszonego)
100 g sera feta
sól
pieprz


W dużym rondlu rozgrzać oliwę, wrzucić marchewkę, cebulę i czosnek. Smażyć na średnim ogniu około 5 minut, aż warzywa zmiękną, ale się nie przyrumienią. Wlać wywar i sok z pomarańczy. Dodać połowę estragonu i doprowadzić zupę do wrzenia. Zmniejszyć ogień, przykryć i gotować około 8 minut, aż warzywa zmiękną. Zachować około 1/4 posiekanych warzyw, a resztę przełożyć do miksera. Ucierać przez chwilę, aby otrzymać lekko grudkowatą konsystencję. U mnie najlepiej sprawdził się blender. Dodać sól i pieprz. Przelać zmiksowaną porcję z powrotem do rondla z warzywami i doprowadzić do wrzenia. Nałożyć do miseczek i dodać do każdej odrobinę pokruszonej fety. Posypać estragonem. Można podawać z tostami z tapenadą, ja podaję z kromeczkami bagietki. Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz