sobota, 5 listopada 2011

"Królowa Saba" z przyprawami korzennymi

Jeszcze dobrze nie zaczęłam a już kilkumiesięczna przerwa w pisaniu bloga. Wracam i mam nadzieję, że już bez tak długich przerw :)
Dzisiaj przepis na ciasto, które "dręczyło" mnie od momentu gdy kupiłam książkę "Kuchnia z bukietem przypraw" Philippe Delacourcelle. Ciasto jest aromatyczne, czekoladowe i ciężkie. Mnóstwo orzechów, morele, cynamon... w trakcie pieczenia w domu unosi się cudowny zapach. Według mnie dobre ciasto na bożonarodzeniowy stół.
Polecam, tym którzy lubią ciężkie ciasta, tym którzy lubią lekkie wypieki nie będzie odpowiadało. No chyba, że przekona ich ten aromat.
Wypróbwać na pewno warto :)






150 g mąki pszennej
50 g kakao
4 jajka
100 g posiekanych orzechów włoskich
100 g posiekanych orzechów laskowych
100 g posiekanych migdałów
150 g posiekanej suszonej moreli
150 g cukru
100 g masła
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka kolendry w proszku
2 łyżeczki jasnego sezamu
2 goździki
200 g czarnej czekolady
100 ml śmietanki (u mnie 30%)
100 ml mleka
200 ml wody

Masło stopić i ostudzić.
Do rondelka wlać wodę, dodać 100 gram cukru i goździki, gotować aż powstanie syrop. Odstawić.
Wymieszać suszone owoce i orzechy. W osobnej misce wymieszać mąkę, kakao i proszek do pieczenia.
Jajka wbić do miski i chwilkę ubijać, następnie dodać resztę cukru (50 g) i ubić na sztywny mus. Dodać suszone owoce, mąkę z kakao i proszkiem, przyprawy i stopione, ostudzone masło. Dokładnie wymieszać. Mnie w tym momencie ogarnęło przerażenie masa, była kitowata, ciężka. Przełożyć do wysmarowanej masłem tortownicy o średnicy 25 cm. Piec w nagrzanym do 180 st piekarniku.
Po wyjęciu z piekarnika polać ciasto w formie syropem. Odstawić do zupełnego wychłodzenia, następnie wyjąć z formy.
Rozdrobnić czekoladę, odstawić. Zagotować śmietankę i mleko, wlać do miseczki z czekoladą. Ubić trzepaczką na gładką masę i odstawić do chłodu (u mnie lodówka). Kiedy czekolada zgęstnieje, nałożyć ją na ciasto. Wstawić na co najmniej 2 godziny do lodówki.
Najlepiej wyjąć ciasto z lodówki 1 godzinę przed podaniem


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz