środa, 2 marca 2011

Ciasto czekoladowe z ziemniakami

Od dawna chciałam spróbować ciasta z ziemniakami. Po długim poszukiwaniu znalazłam przepis, który najbardziej mi odpowiadał. Ciasto ma ciekawą konsystencję, jest lekkie i rozpływające się w ustach. Przepis pochodzi z tego bloga.
Warte wypróbowania :)



Ciasto:
125 g masła
135 g cukru (dałam cukier brązowy)
2 jajka
100 g zimnych tłuczonych nieosolonych ziemniaków
190 g mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli
30 g kakao
1/3 szklanki maślanki (dałam jogurt naturalny)

Dodatkowo dodałam:

1/8 łyżeczki cynamonu
1/8 łyżeczki suszonego imbiru


Polewa:
80 g masła
1 szklanka cukru pudru
1 łyżka kakao
1 łyżka mleka

Zmiksować masło i cukier, aż do uzyskania lekkiej masy. Dodać jajka, po każdym dokładnie wymieszać. Dodać ziemniaki. Następnie po łyżce dodawać wymieszaną mąkę z sodą, proszkiem do pieczenia, solą i kakao. Na końcu dodać maślankę. Przełożyć masę do wysmarowanej masłem 20 cm okrągłej form. Piec w 180 st. przez 30-40 minut (do suchego patyczka).
Polewa: utrzeć masło do uzyskania kremowej konsystencji. Powoli dodawać przesiany cukier puder, kakao i następnie mleko. Rozsmarować na ostudzonym cieście.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz