wtorek, 16 lipca 2013

Sałatka z młodych ziemniaków z botwinką

Kiedyś pisałam Wam o ulubionej sałatce z zupek chińskich. Od tamtego czasu moja kuchnia przeszła ogromną przemianę. Nie znajdziecie już u mnie kostek rosołowych, przypraw typu vegeta, kucharek, sosów i zup instant, żadnych gotowych półproduktów. Używam przypraw naturalnych, ziół, mieszanki  przygotowuję sama. Bardzo ograniczyłam spożycie soli. Patrzę na skład produktów, które kupuję. Nie nabywam produktów zawierających glutaminian sodu. Czasami zdarza mi się zjeść parówkę lub serek topiony jednak patrzę na skład i wybieram te lepsze. Dzięki tym zmianom moja kuchnia jest dużo zdrowsza i wydaje mi się, że smaczniejsza. Wspomnianą wyżej sałatkę zastąpiłam innymi, według mnie smaczniejszymi.

Dzisiaj przepis na sycącą letnią sałatkę.



4 średnie młode ziemniaki
3 młode buraczki z botwinką
1 cebula
3 jajka

100 ml jogurtu naturalnego
1 łyżka posiekanego koperku
2 małe ząbki czosnku
sól
pieprz


Ziemniaki umyć, ugotować w mundurkach. Gdy są miękkie obrać ze skórki i pozostawić do ostygnięcia, następnie pokroić na dość dużą kostkę.
Buraczki umyć, pokroić na cieniutkie talarki, botwinkę pokroić. Wrzucić na minutę do wrzątku, odcedzić, pozostawić do ostygnięcia.
Cebulę pokroić w piórka.
Jajka ugotować, obrać ze skorupek, pokroić na kostkę takiej wielkości jak ziemniaki.
Wszystkie składniki: buraczki, ziemniaki, cebulę i jajka delikatnie wymieszać, doprawić solą i pieprzem. Przełożyć do miseczek.

Do jogurtu dodać posiekany koperek i zmiażdżone ząbki czosnku. Wymieszać i otrzymanym sosem polać sałatkę.

Smacznego :)

1 komentarz:

  1. Reklamujesz sie na innych glownych stronach z jedzeniem .......... Zalosne...........

    OdpowiedzUsuń