środa, 31 lipca 2013

Makaron z krewetkami

Pierwszy raz odważyłam się samodzielnie przygotować krewetki w domu. I jak się okazało nie jest to wcale takie trudne jak mogłoby się wydawać. Potrzeba 5 składników aby powstało pyszne, aromatyczne i bardzo sycące, a jednocześnie, orzeźwiające danie. Żałuję, że zdecydowałam się na taki eksperyment w mojej kuchni tak późno, bo długo omijało mnie coś bardzo, bardzo smacznego. Przepis zdecydowanie do powtórzenia (obawiałam się, że mąż zażyczy sobie powtórkę już na kolację tego samego dnia :)). Polecam :)




200 g makaronu (u mnie pappardelle)
250 g krewetek (u mnie całe, ugotowane)
1 limonka
1 łyżeczka otartej skórki z limonki
2 ząbki czosnku
3 łyżki posikanej świeżej natki pietruszki
1 łyżka masła
sól
pieprz - najlepiej świeżo mielony

Krewetki oczyścić z pancerzyków, usunąć głowy i jelita. 
Makaron ugotować w osolonej wodzie.
Gdy makaron gotuje się przygotowujemy krewetki. Na gorącą patelnie nałożyć masło, następnie krewetki i smażyć 1 minutę. Następnie dodać czosnek, krewetki przełożyć na drugą stronę i smażyć około 1 minutę. Zdjąć z ognia, skropić sokiem z połowy limonki, dodać skórkę limonki oraz natkę pietruszki. Przyprawić solą i pieprzem.  Ugotowany makaron wrzucić na patelnie i wszystko dokładnie wymieszać. Przełożyć na talerze.
Gotowe danie skropić sokiem z limonki.


Smacznego :)

1 komentarz:

  1. też bym chciała powtórki, z pewnością, bo danie smakowicie się zapowiada. ja również bardzo późno odważyłam się na krewetki, też bałam się ich przygotowania. ale jak się okazuje, są to bardzo przyjazne składniki.

    OdpowiedzUsuń