piątek, 1 lutego 2013

Ekspresowy makaron z brokułami

Przepis na to danie dostałam od Cioci mojego Męża jakieś trzy lata temu. Od tego czasu jest to najczęściej przyrządzany makaron z brokułami u nas w domu. Szybko, prosto i smacznie. Coś co Małe Tygryski lubią najbardziej :) 
Porcja dla 4 osób.





200 g makaronu (u mnie muszelki)
300 g brokułów
50 g parmezanu
2 łyżki oliwy z oliwek

Do gotującej się i osolonej wody wrzucić, umyte i podzielone na różyczki, brokuły. Gdy woda ponownie się zagotuje wsypać makaron. Gotować do momentu aż makaron będzie al dente. Przecedzić przez gęste sito. Następnie ponownie przesypać do garnka, energicznie wymieszać. Dodać oliwę z oliwek oraz starty, na drobnych oczkach, parmezan. Dokładnie wymieszać. Przełożyć na talerze, posypać tartym parmezanem. Gotowe, smacznego :)


14 komentarzy:

  1. Brokuły i makaron to zawsze zgrany duet :) Tak "przemycone" brokuły zjadłby chyba każdy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, o dokładkę proszą nawet ci, którzy brokułów nie lubią :)

      Usuń
    2. brokułów da się nie lubić?!

      Usuń
    3. Niestety tak, ale tak podane lubi każdy :)

      Usuń
  2. Cudowny, zdrowy "przemyt";)
    Pyszności u Ciebie!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami jest tak, że trzeba zdrowe produkty przemycać, i to niekoniecznie dzieciom :)

      Usuń
  3. Pychotka, lubię łączyć makaron z brokułami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kurczę świetny, superszybki obiad ;) nawet na moje zabieganie okołopracowo-przedszkolne :)) na pewno wypróbuję dzięki.
    A Twoje Słoneczko prześliczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj, warto :) A moje Śłoneczko uwielbia pozować do zdjęć, i jak nie wsadzi głowy to wsadzi rękę, dlatego tyle jej ostatnio na blogu :)

      Usuń
  5. Oj, jak ja lubię makaron z brokułami. Twój sposób genialny!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdza się, że w prostocie siła :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. O! I ja własnie gotuję! Tylko zamiast oleju z olivek dodam pesto z Lidla ;) Ale będzie pycha!!!! I nie dla dzieci ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś smakowitego dla mnie, fanki makaronów i brokułów. Anna Maria ma racje, że to świetny sposób na "przemyt" ;)

    OdpowiedzUsuń