wtorek, 28 lutego 2012

Racuchy z jabłkami

Dzisiaj przepis na racuchy z jabłkami. Puszyste, słodkie od jabłek, wilgotne, najlepsze...
Polecam i życzę smacznego :)


Składniki na 5 porcji.



Rozczyn:
20 g drożdży
1 łyżka cukru
1/5 szkl mleka

Drożdże rozetrzeć z cukrem, rozprowadzić letnim mlekiem, pozostawić do wyrośnięcia.

Ciasto:
1 1/2 szkl mąki
3 jajka
3 łyżki cukru
1/2 szkl ciepłego mleka
szczypta soli
1 łyżka oleju
2 jabłka

Olej do smażenia (smażę bez użycia tłuszczu, na teflonowej patelni)

Żółtka utrzeć z cukrem, dodać przesianą mąkę, wyrośnięty rozczyn, podgrzane mleko, sól. Wyrabiać drewnianą łyżka, stopniowo dodawać olej. Jabłka umyć, obrać, zetrzeć na tarce lub pokroić na ćwiartki a następnie na plasterki. Ciasto wymieszać z jabłkami. Ubić pianę z białek i delikatnie wmieszać w ciasto. Pozostawić do wyrośnięcia.
Wyrośnięte ciasto kłaść łyżką na rozgrzaną patelnię i smażyć powoli z obu stron. Po usmażeniu posypać cukrem pudrem. Podawać ciepłe.

6 komentarzy:

  1. Aż ślinka leci na sam widok, dawno już nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. na racuszki to mi smaku ostatnio współlokatorzy narobili a teraz Ty mnie dobijasz po kolacji :( piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne racuszki!
    To moje wspomnienie z dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  4. chyba każdy zna takie racuszki, i chyba dla wielu osób mają smak wspomnień...
    Twoje wyglądają naprawdę smakowicie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zgadzam się z Tobą, racuchy to pyszności o smaku wspomnień :)

      Pozdrawiam

      Anka

      Usuń
  5. Ostatnio miałam na nie ochotę, muszę zrobić niebawem!!!

    OdpowiedzUsuń