środa, 18 stycznia 2012

Zupa groszkowa z szynką i serem

Szybka i prosta zupa, z tego co zazwyczaj mam w lodówce. Zupa jest bardzo syta i przepyszna. 
Przepis pochodzi z książki "Szybki i łatwe dania na co dzień" wydawnictwa Reader's Digest. 
Serdecznie Wam polecam :)



2 łyżki oliwy z oliwek
1 duża cebula posiekana
350 g zielonego groszku, może być mrożony
750 ml bulionu
200 g gotowanej szynki, pokrojonej w małą kostkę
100 g chudego miękkiego sera (u mnie ser feta)
1/2 łyżeczki świeżo startej gałki muszkatołowej
sól
pieprz


W dużym rondlu rozgrzać oliwę, wrzucić cebulę i lekko podsmażyć. Dodać groszek i bulion, doprowadzić do wrzenia. Następnie zmniejszyć ogień, przykryć i gotować ok 5 minut. Doprawić odrobiną soli i pieprzu. Wlać zupę do miksera i utrzeć tak, aby była nieco grudkowata (u mnie bardzo dobrze sprawdził się blender).
Przelać do rondla i dodać szynkę. Dodać ser i delikatnie wymieszać zupę, tak by ser delikatnie się roztopił. Nalać na talerze  i posypać gałką muszkatołową. Podawać z grzankami lub groszkiem ptysiowym.

2 komentarze:

  1. Nie dziwię się, że polecasz. Bardzo lubię groszkowe zupy;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za groszkiem nie przepadałam, ale od czasu gdy gotuję córeczce, groszek bardzo często gości w mojej kuchni. A ta zupa jest rewelacyjna :) Pozdrawiam

      Usuń