czwartek, 17 listopada 2011

Szarlotka

 Szarlotki i serniki to moje ulubione ciasta. Dzisiaj przepis na szarlotkę. Zazwyczaj piekę ją na oko :), ale na potrzeby bloga wyszukałam przepis na najprostszą i szybką szarlotkę. Przepis podstawowy pochodzi z książki Tadeusza Barowicza "Kuchnia dla początkujących", natomiast ja zamieszczam przepis już przeze mnie zmodyfikowany. Smacznego :)





Ciasto:
500 g mąki pszennej
150 g margaryny
150 g cukru pudru
2 jajka
1/3 szkl jogurtu naturalnego
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Nadzienie:
1,5 kg jabłek (u mnie szara reneta)
120 g cukru
1 łyżeczka cynamonu

Przygotować nadzienie. Jabłka umyć, pokroić w kostkę, rozgotować w bardzo małej ilości wody. Smażyć kilka minut na małym ogniu. Pod koniec smażenia dodać cukier i cynamon. Pozostawić do ostygnięcia.
Z podanych składników na ciasto szybko wyrobić ciasto. Podzielić na dwie części: jedną rozwałkować na blat grubości 5 mm, przenieść na blachę, ponakłuwać widelcem i upiec na jasnozłoty kolor. Na upieczone ciasto nałożyć nadzienie z jabłek, wyrównać, przykryć drugą połową rozwałkowanego ciasta i piec ok. 40 minut na jasnozłoty kolor. Po wyjęciu z piekarnika posypać ciasto cukrem pudrem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz