wtorek, 1 października 2013

"Musztarda" z jabłek

Kiedyś pisałam Wam, że wspomnienia wakacyjne z mojego dzieciństwa to pobyt u babci i przetwórstwo owocowo-warzywne :) Przetworów było zawsze mnóstwo, jednak były to tradycyjne, zazwyczaj jednoskładnikowe dżemy, soki, przeciery. 

Jeszcze kilka lat temu gdy sama pakowałam coś do słoików postępowałam tak jak Babcia bądź Mama, do czasu gdy pewnego lata zaryzykowałam i zrobiłam dżem truskawkowy z zielonym pieprzem. Sami przyznacie połączenie mało oczywiste, jednak jak się okazuję całkiem smaczne. Od tego czasu szukam właśnie takich ciekawych połączeń. Dlatego nie mogłam nie spróbować musztardy z jabłek wypatrzonych na blogu Karmel-itki
Połączenie jabłek z gorczycą ciekawe, a nawet dla niektórych zaskakujące. Musztarda dobrze smakuje na kanapce z wędliną ale świetnie sprawdzi się jako dodatek do pieczeni. Jeśli lubicie eksperymentować w kuchni polecam Wam przygotowanie takiej musztardy.



1 kg mączystych jabłek
1/4 szklanki octu jabłkowego
3 łyżki miodu
1 łyżeczka soli
3 łyżki białej gorczycy
liść laurowy
6 ziaren pieprzu
2 goździki

Jabłka umyć, obrać, podzielić na ćwiartki i wyłożyć na blachę do pieczenia. Piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni. Gdy jabłka zmięknął wyciągnąć z piekarnika. Można zmiksować je blenderem lub rozetrzeć drewnianą łyżką. 

W garnuszku umieścić pozostałe składniki i zagotować. Ostudzoną zalewę przełożyć do jabłek i dokładnie wymieszać. Przełożyć do umytych i wyparzonych słoików. Pasteryzować przez 10 minut od chwili zagotowania.

5 komentarzy: