czwartek, 21 lutego 2013

Keks

Od pewnego czasu załatwianiem domowych sprawunków zajmuje się mąż. Ja przygotowuję listę zakupów, mąż kupuje, wnosi do domu i wszystko gra. Zdarza się jednak czasami, ze na liscie pojawia się nowy produkt, o istnieniu którego P. pojęcia nie miał. Tak było tym razem zamiast suszonych owoców, dostałam opakowanie mieszanki bakaliowej :) A jak mieszanka bakaliowa to musi być keks. Ciasto szybkie, w sam raz do niedzielnej, popołudniowej kawy.




1,5 szklanki mąki pszennej
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka cukru
5 jajek
200 g masła
440 g bakalii


Bakalie oprószyć mąką ziemniaczaną.
Masło utrzeć z cukrem na puszysty krem, następnie dodawać po jednym żółtku nie przerywając miksowania. Do masy dodać przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Białka ubić na sztywną pianę, wmieszać do ciasta. Na końcu dodać bakalie, delikatnie ale dokładnie wymieszać ciasto. Wyłożyć do wysmarowanej masłem keksówki. Piec  w 180 stopniach przez 60 - 70 minut (do suchego patyczka).


10 komentarzy:

  1. Keksy są pyszne :) Zawsze lubię wyjadać z nich owoce kandyzowane :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również bardzo lubię keksy :) Specjalistą od wyjadania owoców jest Mąż :)

      Usuń
  2. Świetny, a już nie pamiętam kiedy keks jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Święta to dobra okazja do upieczenia go :)

      Usuń
  3. Przepis mi się spodobał i chciałabym go wypróbować. Mam tylko pytanie o wymiary keksówki w której piekłaś to ciasto. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykła forma ze sklepu, zmierzyłam ją 8,5 x 31,5 cm. Daj znać czy smakowało :)

      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Ciasto było wyborne! Piszę "było" bo oczywiście już go nie ma. Dałam trochę mniej cukru, bo wolimy ciasta mniej słodkie. Coś mi się zdaje, że będzie powtórka. Pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Świetnie, że smakowało :) Przy większej ilości rodzynek daję około 3/4 szklanki cukru :)

      Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego weekendu :)

      Usuń