piątek, 19 października 2012

Pikantny barszcz czerwony z jabłkami

Był taki czas w moim życiu kiedy curry dodawałam niemal do wszystkiego. Do mięs, na kanapkę, na twarożek... Nie wiem czym było to wywołane ale jak nagle się zaczęło tak nagle się skończyło. Jest kilka potraw, których bez tej przyprawy sobie nie wyobrażam, ale są również takie do których curry mi nie pasuje.  Dlatego gdy zobaczyłam w książce "Szybkie i łatwe dania na co dzień" przepis na barszcz z dodatkiem curry wiedziałam, że go zrobię, nie sądziłam natomiast, że zupa przygotowana według tego przepisu będzie równie smaczna co tradycyjny barszcz z uszkami przygotowywany przez moją mamę. Co więcej mąż, który nie przepada za buraczkami często domaga się tej zupy. 
Barszcz z jabłkami i aromatycznym curry to pyszna propozycja na chłodne, jesienne dni. Mam nadzieję, że zakochacie się w tej zupie tak jak moja Rodzina. 






Porcja dla 4 osób:
15 g masła
1 łyżka oliwy z oliwek
220 g buraków, obranych i grubo posiekanych
2 jabłka deserowe, obrane i pokrojone na kawałki
1 duża czerwona cebula, pokrojona na małe kawałki
1 łyżka curry w proszku (daję 1,5 łyżki)
2 jajka
500 ml wywaru warzywnego
4 łyżki śmietany

Roztopić masło w dużym rondlu. Wrzucić buraki, jabłka i cebulę. Przykryć i smażyć na średnim ogniu przez około 10 minut, potrząsając rondlem od czasu do czasu, by warzywa nie przywarły. Dodać curry w proszku i smażyć jeszcze 5 minut na małym ogniu. 
Ugotować jajka na twardo. Włożyć do miski z zimną wodą, żeby ostygły. Obrać i grubo posiekać. 
Wlać połowę wywaru do warzyw, przelać do miksera i dokładnie zmiksować. Przelać z powrotem do rondla. Dodać resztę wywaru i wymieszać. Doprawić solą i pieprzem, doprowadzić do wrzenia na małym ogniu.
Nałożyć do misek, dodać do każdej łyżkę śmietany i posypać posiekanym jajkiem.


Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz