środa, 24 października 2012

Chlebek imbirowy

Jakiś czas temu, kiedy szukałam przepisów zgodnych z zaleceniami dietetyka, tafiłam na przepis na ten chleb. Dieta została już dawno zapomniana, ale za każdym razem gdy zaglądałam do mojego zeszytu z przepisami ów chlebek o sobie przypominał. Nie mam niestety szczęścia do chlebowych wypieków, a co gorsze im bardziej się staram tym gorsze wychodzą, więc z pewną dozą nieśmiałości zabrałam się za ten wypiek. Jak się okazało moje obawy były bezpodstawne, chlebek wyszedł wyrośnięty, pachnący i co najważniejsze bardzo smaczny, z delikatnie wyczuwalnym ostrym smakiem imbiru. 
Z podanych proporcji otrzymałam jeden malutki chlebek.

Przepis z tej strony.



120 g mąki pszennej chlebowej
120 g mąki razowej chlebowej
30 g otrąb
1 łyżeczka drobnego cukru
1,5 łyżeczki suchych drożdży
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka oliwy
1 łyżeczka suszonego imbiru
220 ml ciepłej wody


Do miski wsypać obie mąki, imbir, otręby, dodać sól, cukier, drożdże i wymieszać.  Nastepnie wlać wodę oraz oliwę. Wyrobić miękkie, gładkie i elastyczne ciasto. Uformować kulę, przełożyć do naczynia, przykryc i pozostawić do wyrośnięcia na około 30 minut. Po tym czasie ciasto wyjąć, krótko wyrobić, włożyć do podłużnej formy wyłożonej papierem do pieczenia. Pozostawić na 30 minut. Chleb piec przez 10 minut w 230 stopniach, zmniejszyć temperaturę do 190 stopni i piec jeszcze 15 - 20 minut ( ja piekłam 30 minut).

Smacznego :)


2 komentarze: