piątek, 23 marca 2012

Babka orzechowa

Za oknem piękne słońce, rośliny pomalutku zabierają się do życia, czuć że  przyszła wiosna. Po weekendowym ładowaniu akumulatorów wiosenne porządki poszły szybko, sprawnie i zaskakująco miło. Pierwsza część planu, na koniec marca wykonana, przechodzimy więc do części drugiej, czyli testowania przepisów na ciasta i babki, które w tym roku przygotuję na Święta Wielkanocne. 
Na pierwszy ogień poszła Babka orzechowa. Wilgotna, wręcz rozpływająca się w ustach, słodka w sam raz, jedna z lepszych jakie jadłam.  Polecam:)


Przepis pochodzi z tej strony.






250 g masła
200 g cukru pudru
6 małych jajek
250 g mielonych orzechów włoskich
50 g mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia


Piekarnik nagrzać do 180 st. Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę, dodawać pojedynczo żółtka, mielone orzechy i mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Do masy dodać ubite na sztywną pianę białka i delikatnie wymieszać. Przełożyć do formy nasmarowanej i obsypanej bułką tartą. Piec około 50 - 60 minut. Zostawić w formie to przestudzenia.





Przepis dodaję do akcji:

Babki i babeczki

13 komentarzy:

  1. Sliczna!:) Az bym skubnela kawaleczek:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wilgotna, a do tego orzechowa? Juz ja lubie!

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne fotki.
    ach, orzechowej babki wieki chyba nie jadłam.
    a jakby ją tak z polewą? mmmm... ale rozkosz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Z polewą będzie super, lukier cytrynowy chyba najlepiej się sprawdzi :)

      Usuń
  4. Piękna babka i pyszny orzechowy smak, zapraszam na moją, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. orzechowe wypieki są dla mnie najbardziej kuszące, ja z kolei lukru bym nie dawała, ewentualnie czekoladową polewę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Orzechowe wypieki nie należą do moich ulubionych, ale mój mąż uwielbia wszystko co orzechowe. Dlatego u nas orzechowe wypieki pojawiają się dość często :)
      A jeśli chodzi o polewę, ja najbardziej lubię wypieki posypane cukrem pudrem, dlatego babka z pudrem:) ale następna baba będzie z polewą :)) pozdrawiam

      Usuń
  6. Nigdy nie próbowałam orzechowej babki, ale już żałuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w ogóle nie przepadam za orzechowymi ciastami, ale ta babka podbiła moje serce :)

      Usuń
  7. Wiosenne porządki też już za mną, pora zainteresować się wypiekami :-)
    Akurat mam pokaźne zapasy orzechów...chyba wiem, co jest pierwsze w kolejce!

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna i na pewno pyszna babka..dziękuję za udział w akcji.

    OdpowiedzUsuń
  9. Podoba mi się przepis, zaraz wypróbuję. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń