niedziela, 11 grudnia 2011

Ciasteczka słonecznikowe

          U nas pomalutku zaczyna się świąteczne zamieszanie. Świąteczne porządki, dekorowanie domu i planowanie bożonarodzeniowych wypieków. 
          Pierwszy raz w tym roku dekorujemy pokoik Maleństwa. Nigdy nie przypuszczałam, że wycinanie szablonów płatków śniegu i dekorowanie okien może mi sprawić tyle radości. Nigdy nie należałam do osób, którym przyjemność sprawiały zabawy manualne, w sensie wycinanie, klejenie itd. Ale jak widać na moim przykładzie, pojawienie się dziecka w domu zmienia nie tylko organizacje życia, ale również odkrywa dziecko, które siedzi w nas, czasami bardzo głęboko. Dekoracja okien już jest i myślę nad resztą ozdób. Ale jeszcze troszkę czasu jest więc i pomysłów na pewno pojawi się jeszcze sporo.
           Dzisiaj przepis na rewelacyjne ciasteczka. Szybkie w przygotowaniu, z podanych proporcji wychodzi ich ogromna ilość, która znika w mgnieniu oka.  Przepis znalazłam na blogu Chillibite
           Serdecznie polecam :)


400 g mąki pszennej
200 g płatków owsianych
400 g miękkiego masła
300 g cukru
1 łyżeczka esencji waniliowej
300 g ziaren słonecznika
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
75 g rodzynek
75 g suszonej żurawiny


Słonecznik uprażyć na suchej patelni. Wystudzić. Masło wymieszać z cukrem, esencją waniliową. Dodać ostudzone ziarna słonecznika, rodzynki, żurawinę, płatki owsiane, sól i dokładnie wymieszać. Wsypać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Zagnieść ciasto. Masa powinna być miękka i tłusta. Formować kulki. Piec ok 15 minut w 175 st.  Ciasteczka zaraz po upieczeniu są bardzo delikatne, dlatego należy poczekać z przekładaniem ich z blaszki do czasu ostygnięcia.


1 komentarz:

  1. Masz rację, zabawa w dekorowanie i wymyślanie ozdób budzi w nas uśpione dziecko. Wczoraj malowałam śnieżynki na pierniczkach -i mimo, że po 4 godzinach czułam, że dostaję garba -cieszyłam się na ich widok jak zwariowana ;)
    Ciasteczka ze słonecznikiem wyglądają smakowicie -przymierzam się właśnie do podobnych :)
    Duuuużo radości i wielu ciekawy pomysłów na ten przedświąteczny czas Ci życzę!

    OdpowiedzUsuń